Japan to export Hida beef to VN

Thursday, Jul 16, 2015 15:18

Japan's Hida beef will be transported to Viet Nam in 2016. — Photo hydagyujapan.jp

HCM CITY (Biz Hub) — Hida beef, produced from black-haired Japanese cattle, will be transported to Viet Nam in 2016.

Hajime Furuta, governor of Gifu Prefecture, said this at a meeting with the HCM City People's Committee on July 15 in HCM City.

Hida beef, produced from cattle raised in Gifu Prefecture for at least 14 months, is believed to be of the highest quality in terms of marbling, lustre, colour and texture, besides smell. It is also said to cost more than VND3 million (more than US$136) per kilogram.

The beef is expected to be served at high-end Japanese restaurants, aimed at attracting the growing middle class in the country.

In the Vietnamese market, another top-quality Japanese beef brand, Kobe beef, has become popular in the past few years. In June, the beef, produced from the very first made-in-Viet Nam cows of the Kobe Beef Corporation, went on sale in the Central Highlands province of Lam Dong. It will be delivered to restaurants and supermarkets in Ha Noi and HCM City. — VNS

Comments (9)

Dương và Tiến bị án tử là thỏa đáng, còn Thoại chỉ nên lãnh 10 năm thôi vì lòng nhân ái của con người. Thoại biết dừng lại đúng lúc không hại người. Mọi người nên nghĩ lại đi, nếu Tiến cũng biết dứt khoát dừng lại như Thoại ngay khi em Vỹ bị ngất thì liệu thảm sát có diễn ra? Hãy bao dung cho những người nghĩ ác nhưng không hành động ác vì họ đã kịp nhận ra cái sai của mình. Thoại chỉ đáng trách ở điểm suy nghĩ nông cạn" không có mình tham gia thì Dương sẽ không gây án nữa" và tính ích kỷ: biết sai mà không can ngăn, hay tìm cách can ngăn. Nhưng nếu bạn là Thoại thì bạn có trình báo công an khi án mạng chưa xẩy ra không, có nỡ đưa bạn mình vào tù vì ý định giết người?

công dân VN - Friday, 18/12/2015, 11:01 Reply | Like

Tôi thấy nhất thiết là tử hết cả 3 hoặc cho Tiến và Thoại chung thân (Dương tử).

Heo mập - Friday, 18/12/2015, 10:58 Reply | Like

Tội ác tày trời! Bất nhân bất nghĩa bất hiếu. Tiến xứng đáng là bạn chí cốt với Dương. Xử tử 10 lần cũng chưa đền xong tôi ác. Chỉ thương cho những người ở lại của cả 2 bên. Cầu cho 6 oan hồn được yên nghĩ và siêu thoát Dương ơi! Giết người là đền mạng. Dương chỉ nghe Tòa tuyên 1 bản án, Dương có nghe được ngoài xã hội có hàng triệu bản án nặng hơn Tử hình hay không? Hãy sớm sang bên kia thế giới mà nhận tội với gia đình người yêu

lo thach tu - Friday, 18/12/2015, 08:18 Reply | Like

tử hình bọn chúng để xã hội bình yên .

nguyễn hùng - Friday, 18/12/2015, 08:15 Reply | Like

Tòa xử đúng người đúng tội . Mặc dù không phải là người thân của nạn nhân nhưng tôi rất đau lòng xót xa cho những nạn nhân và gia đình người bị hại và căm phẫn trước sự tàn ác dã man của hung thủ đặc biệt là tên Dương .

Vũ Bằng - Thursday, 17/12/2015, 22:06 Reply | Like
Statistic