Parkson opens 6th outlet in HCM City

Friday, Dec 20, 2013 17:21

Ribbon cutting ceremony of Parkson Cantavil, the ninth outlet in Viet Nam and sixth in HCM City of Malaysian department store chain Parkson. — VNS photo Hoang Ha

HCM CITY (Biz Hub)— Malaysian department store chain Parkson opened its ninth outlet in Viet Nam and sixth in HCM City in the Cantavil building in District 2 on Friday.

"The five-floor mall is expected to be the ideal destination for residents in the east of the city," John Lam, deputy general director of Parkson Vietnam Co., Ltd, said.

Around 1.3 million people live in Districts 2, 9, Binh Thanh, and Thu Duc.

The first four floors have shops and the fifth has a food court and bowling alley.

Lam said 95 per cent of the space has been leased out and the rest would be taken by February.

Tham Tuck Choy, CEO of Parkson Viet Nam, hoped the lucky number for Asians', nine, would rub off on Parkson Cantavil and local residents.

Besides HCM City, Parkson has outlets in Ha Noi and Hai Phong, he said, revealing it plans to open two to three outlets every year and go to Da Nang, Can Tho, Nha Trang, and Bien Hoa.

Parkson's business has been flat this year, he said, adding however that it is a positive sign in such an economy. — VNS

Comments (1)

Dạo này trên mạng rầm rộ vụ thảm sát 6 người ở Bình Phước, theo ý kiến cá nhân thì hung thủ chính là người thân trong gia đình, động cơ gây án là tài sản của gia đình... - Lập luận thứ 1: Hung thủ hẳn là người đã từng đến nhà nạn nhân bởi vì đây là một vụ án có lập ra kế hoạch trước và mọi ngóc ngách trong nhà cũng như giờ giấc sinh hoạt của gia đình nạn nhân được hung thủ nắm rõ... - Thứ 2: Bà giúp việc nghỉ làm đúng khoảng thời gian mà gia đình nạn nhân bị giết, thêm một điểm nghi vấn là khi vào nhà mà thấy hai cái xác cổ đầm đìa máu mà bình tĩnh lên lầu kiếm đứa bé cả. - Thứ 3: Tại hiện trường, hung thủ chỉ không lấy tiền mà chỉ gây hiện trường giả bằng cách tạo vết cạy két sắt để đánh lừa công an đây là một vụ giết người cướp tài sản. - Thứ 4: Còn về vấn để con nợ của gia chủ giết người để thoát nợ thì càng không thể bởi vì thường khi con nợ giết gia chủ là bị gia chủ ép bức hoặc đe dọa tính mạng, nhưng gia chủ ở đây là một người hiền lành hay làm nhiều việc thiện nên sẽ không ép con nợ tới bước phải giết người. - Thứ 5: Người có lợi nhất trong vụ án này không ai khác chính là người nhận nuôi đứa bé 18 tháng tuổi và hợp thức hóa số tiền của gia chủ. Thêm một lập luận nữa người này có nhiều tiền để thuê sát thủ.

Diệp Trường Giang - Thursday, 09/07/2015, 22:42 Reply | Like
Statistic