Can Tho businesses eager to penetrate UAE market

Monday, Sep 30, 2013 11:05

Enterprises in Can Tho Cirty will get benefit from exporting seafoods to Dubai market. Photo baocongthuong.com.vn

CAN THO (Biz Hub) — Businesses in Can Tho city would greatly benefit if they were able to penetrate the Dubai market, a workshop was told in the city on Friday.

Dubai, one of the seven emirates that make up the United Arab Emirates (UAE), is an important gateway to the Middle East and North Africa.

Vietnamese businesses and those in the Cuu Long (Mekong) Delta in particular, however, were facing tremendous difficulties as a result of the global economic recession and technical barriers when entering choosy markets like the US, EU and Japan, said Deputy Chairman of the municipal People's Committee Dao Anh Dung. — VNS




Comments (9)

Chuyện thu phí hay không thu thì phải nói cho rõ chứ thu 0 đồng là như thế nào? Nếu thành phố thấy phí này thu thì bất lợi cho người dân thì HĐND TP cần biểu quyết là không thu.

LAMQUOCTHANG - Saturday, 20/06/2015, 10:33 Reply | Like

Thời buổi kinh tế khó khăn. Người dân lao động có chiếc xe hai bánh dùng để chạy đi làm kiếm sống qua ngày vậy mà cũng thu tiền sao?

Dan ngheo - Friday, 19/06/2015, 14:26 Reply | Like

Hoan hô chị Nguyễn Thị Quyết Tâm, đúng với cái tên của chị, cán bộ của dân.

Phung - Friday, 19/06/2015, 14:04 Reply | Like

Người dân TPHCM ủng hộ quyết định của bà Quyết Tâm.

Nguyen Minh Nghia - Friday, 19/06/2015, 09:06 Reply | Like

chi nguyên thi quyet tâm rat là sáng suốt .... đúng là khong hổ thẹn với cái tên của chị.... Tai sao lúc nào cũng xoáy vào túi tiền của nguoi dan hoai vay .... sao d/c nghĩ ra nhiêu cách mà ko cách nào dan cho la đúng hết vay ... Nào là xe chính chủ roi đến vụ .. Thu phí đanh kiểm xe Honda roi den thu phí duong bộ .... haizzz lam dân như mình day cũng khổ .

elvis khoa - Thursday, 18/06/2015, 21:23 Reply | Like
Statistic